czwartek, 19 czerwca 2014

BOŻE CIAŁO.




 BOŻE CIAŁO

Wkrótce moje święto
To jedyne w roku
Pod postacią chleba
Tuż przy waszym boku

Niesiony w procesji
Do ołtarzy czterech
Wsłucham się w te pieśni
Tak piękne i szczere

Które na mą chwałę
Niosą się do koła
W nich lud rozśpiewany
Mego wsparcia woła

To nic ze procesja
Kończy się w kościele
Pozostawię dla Was
Łask i darów Wiele

Tam w tabernakulum
Gdzie lampka się świeci
I we dnie i w nocy
Czekam na swe dzieci

W to doroczne święto
W dzień Mojego Ciała
Czci mnie cały naród
Czci mnie Polska cała

Od brzegów Bałtyku
Aż hen po gór szczyty
Uwielbienia pieśnią
Ten kraj jest spowity

Polski naród zawsze
Wiernie ufał Bogu
Ciągle go chroniłem
Od  podstępnych wrogów

I w czasie rozbiorów
Bolszewickiej fali
Gdy wiara w zwycięstwo
Ginęła w oddali

W czasach zniewolenia
Gdy trwał przy mym boku
Wychodził zwycięsko
Z ciemności i mroku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz